1. خانه
  2. /
  3. بررسی تخصصی
  4. /
  5. بررسی تخصصی linkedIn ؛ بهترین شبکه اجتماعی برای شغل و حرفه ها

بررسی تخصصی linkedIn ؛ بهترین شبکه اجتماعی برای شغل و حرفه ها

شاید تا بحال اسم لینکدین به گوشتان خورده باشد اما همیشه برایتان سوال بوده باشد که لینکدین چیست؟ لینکدین چه کاربرد هایی دارد و آیا برای کاربران ایرانی مفید است یا نه؟ چطور می شود با لینکدین شغل پیدا کرد و … در این مطلب ها به تمام این سوالات پاسخ می دهیم و یک بررسی تخصصی از شبکه اجتماعی لینکدین خواهیم داشت. و به شما آموزش می دهیم که به عنوان یک کاربر ایرانی چطور از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

اما لینکدین چیست؟ لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ‌ای است که برای افرادی است که به دنبال شغل یا کاری جدید ، به ارتقای کیفیت شغلی خود و یا ارتباط با همکارانشان در حوزه کاری خود هستند. در این شبکه شما می توانید به دنبال شغل بگردید ، افرادی که حرفه شما را دارند پیدا کنید و پست های مختلفی را در پیج خود بگذارید.

لینکدین در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد و در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این شبکه اجتماعی مهم ترین منبع برای ارتباط با همکاران قدیمی ، ایجاد رابطه کاری با افراد جدید ، پیدا کردن مشاغل جدید ، کشف فرصت های کاری و تحصیلی جدید و به اشتراک گذاشتن محتوا مرتبط با حرفه و علاقه مندی‌ های خود است.

ویژگی های مهم لینکدین

می توان گفت که لینکدین بهترین شبکه اجتماعی برای کار می باشد. این شبکه چیزی را ارائه کرد که در آن زمان هیچ فردی به فکرش هم نمی رسید : یک شبکه اجتماعی برای کار کردن ! ما برای آشنایی بیشتر شما با این شبکه اجتماعی ، ویژگی های مهم آن را برای شما لیست کرده ایم:

ساخت پروفایل شغلی

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات مرتبط به مهارت‌ ها و تجربیات خود را به راحتی در جایگاهی ویژه در پروفایل خود قرار دهند. این اطلاعات ایده آل برای افرادی هستند که به دنبال جذب کارفرمایان جدید هستند یا می‌خواهند شبکه خود را گسترش دهند. شما با ایجاد یک پروفایل و تنظیم یک عکس پروفایل می توانید کارفرمایان را از وجود خود آگاه سازید! همچنین یادتان نرود که تمام نمونه کار ها و رزومه خود را در آنجا قرار دهید تا همه بدانند که از چه کار هایی بر می آیید.

اشتراک گذاری محتوا

کاربران لینکدین می‌توانند محتواهای مرتبط با علاقه مندی‌ها یا حوزه کاری خود را به اشتراک بگذارند. این شامل مقالات ، ویدئوها ، نوشته‌های طولانی و دیگر محتواهای قابل انتشار است که به دیگران انگیزه می‌دهند تا با این شبکه در ارتباط باشند. این شبکه اجتماعی فقط در رابطه با پیدا کردن شغل نیست. شما می توانید مانند دیگر شبکه های اجتماعی پست و عکس بگذارید. شما می توانید محتوا های آموزشی هم بگذارید تا به همه نشان دهید که دانش کافی را در حرفه خود دارید.

گروه‌ ها

گروه‌ های لینکدین برای اشتراک محتوا و راه‌های ارتباطی بهینه در مورد موضوعات خاص حرفه‌ای ساخته شده‌اند. این گروه‌ها می‌توانند به عنوان محلی برای بحث در مورد تحولات جدید یا ایده‌های خلاقانه در حرفه‌ ی خود عمل کنند. شما می توانید یک گروه ایجاد کنید و همه افرادی که با شما در یک حوزه کاری می باشند که دعوت کنید تا بتوانید از مهارت های آنها برای کار خود استفاده کنید.

جستجو برای کاری جدید

لینکدین به کاربران این امکان را می دهد که به دنبال مشاغل جدید با استفاده از عملکرد جستجوی پیشرفته خود بگردند. با وارد کردن علاقه مندی‌ها ، مکان ، سابقه‌ی کاری و توانایی‌های مربوطه ، کاربران می‌توانند فرصت‌های شغلی جدید پیدا کنند. در واقع یکی از ویژگی های اصلی این شبکه اجتماعی پیدا کردن شغلی جدید می باشد. شما با این ابزار می توانید شغل های جدید را پیدا کنید و با فیلتر های پیشرفته لینکدین ، جستجو آسان تر و دقیق تر می شود.

افزایش شبکه

پیدا کردن همکاران و ارتباط با آنها ، به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به آنچه در شبکه بازی کرده‌اید، در آینده ممکن است کاری جدید به شما پیشنهاد شود، دعوت به شراکت در یک پروژه شوید و یا به شغل‌ های دیگر دسترسی پیدا کنید. شما می توانید ببینید که آن افراد در کجا ها کار می کنند و از این طریق بتوانید کار فرما های جدید پیدا کنید. همچنین با داشتن یک شبکه کامل از افراد با مهارت های مختلف ، می توانید از آن افراد در یک پروژه کمک بگیرید.

بنابراین می‌توان گفت که لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار مهم برای همه کسانی است که به دنبال پیدا کردن کار جدید ، ارتقاء شغلی ، بهبود روابط حرفه‌ای ، یافتن افراد مشابه و به اشتراک گذاشتن محتوا مرتبط با حرفه‌ی خود هستند.

محدودیت کاربران ایرانی در لینکدین

ویژگی هایی که در بالا گفته شد مخصوص کاربران عموم جهان بود. اما متاسفانه لینکدین به اندازه کشور های خارجی در ایران محبوب نیست. البته این باعث نمی شود که دیگر لینکدین کاربردی برای کاربران ایرانی نداشته باشد ، اما برخی از ویژگی های این شبکه های اجتماعی عملا برای کاربران ایرانی بی استفاده می شود.

مثلا کسب و کار های ایرانی چندان از لینکدین برای جذب کارمند و کارگزار استفاده نمی کنند پس عملا نمی توانید با استفاده از لینکدین برای خود در داخل ایران به دنبال کار بگردید. همچنین اگر دارای یک کسب و کار ایرانی هستید ، به احتمال زیاد نمی توانید نتیجه خاصی از لینکدین در رابطه با جذب کارمند بگیرید. زیرا هیچ فردی در ایران از طریق لینکدین به دنبال کار نمی گردد. (افرادی هستند که در این شبکه اجتماعی در ایران به دنبال کار می گردند ، اما این افراد بسیار کم هستند و در خیلی از حوزه های مختلف هیچ فردی پیدا نمی شود)

کاربرد های لینکدین برای کاربران ایرانی

درست است که شما نمی توانید کار از داخل ایران از طریق این شبکه اجتماعی بگیرید ، اما می توانید کار از خارج ایران برای خود بگیرید ، اما چطور؟ مسلما باید این دو شرایط را داشته باشید: 1- کار شما دور کاری باشد و 2- کمی به انگلیسی مسلط باشید. در این زمان شما می توانید پروفایل خود را در لینکدین درست کنید و در آن رزومه و نمونه کار های خود را قرار دهید و در سراسر جهان به دنبال شغل های فریلنسری باشید. در این صورت می توانید درآمد دلاری داشته باشید و سود بیشتری نسبت به کار های داخل ایران بگیرید. همچنین برای انتقال پول هم از ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

یکی دیگر از کاربرد های لینکدین ایجاد شبکه با افراد حوزه کاری مشابه می باشد. شما با این کار می توانید با استفاده از آن افراد هم به دنبال کار بگردید و هم به دنبال شراکت. به طور مثال اگر شما یک طراح وبسایت باشید ، با استفاده از لینکدین می توانید افرادی را پیدا کنید که آنها هم طراح سایت هستند. با ارتباط با آن افراد می توانید شرکت هایی که به دنبال طراح سایت می گردند را پیدا کنید یا اینکه می توانید به آن افراد پیشنهاد شراکت دهید و در یک پروژه با هم شروع به کار کنید.

نوشتهٔ پیشین
معرفی بهترین جایگزین chatgpt ؛ 5 تا از برترین چت بات ها
نوشتهٔ بعدی
المنتور در برابر wpbakery ؛ بهترین صفحه ساز کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید